پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 272056
۱۴۰۳، سال طلايي براي پروژه فيبرنوري است
تاریخ انتشار : 1403/01/28 09:26:11
نمایش : 62
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: براي به سرانجام رساندن و نهايي کردن پروژه فيبر نوري منازل و کسب و کارها در سال جاري بايد با حداکثر سرعت حرکت کرد و امسال سال طلايي براي اين پروژه است.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ از وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات، نخستين جلسه بررسي پروژه فيبر نوري منازل و کسب و کارها در سال ۱۴۰۳ به رياست «عيسي زارع پور» وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات و با حضور جمعي از معاونان وزير، مديران کل ارتباطات و فناوري اطلاعات کشور، مديران اپراتورهاي ارتباطي برگزار شد.

زارع پور در اين جلسه با اشاره به پاسخ پهپادي و موشکي نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران به جنايت صهيونيست‌ها عليه کنسولگري کشورمان در دمشق گفت: اقدام مقتدرانه، بازدارنده، افتخارآفرين، دقيق و حساب شده نيروي هاي مسلح کشورمان در پاسخ به جنايت هاي رژيم صهيونيستي جاي تبريک و دستمريزاد ويژه به نيروهاي مسلح کشورمان بويژه نيروي هوافضاي سپاه پاسداران دارد؛ اقدامي که دل همه آزادگان جهان را شاد کرد.

وي افزود: رژيم کودک کش صهيونيستي در ماه هاي گذشته جنايت هايي را در غزه رقم زده بود که در تاريخ بشريت بي سابقه بود که البته ماهيت اين رژيم را بيش از پيش براي همه آزادگان جهان نمايان کرد و مردم جهان ديدند که چگونه نيروهاي مسلح کشورمان پاسخي درخور و مقتدرانه به اين رژيم دادند که بايد ضمن شکرگزاري از اين عزيزان تقدير و تشکر کرد.

زارع پور با اشاره به پروژه فيبر نوري منازل و کسب و کارها گفت: کاري که با يکديگر و در کنار هم نزديک به دو سال شروع کرديم کار بسيار بزرگي بود که مي تواند مسئله ارتباطات کشور را به شکلي اساسي و ريشه اي تا چند دهه آينده حل کند.

وي افزود: تاکنون براي تحقق اهداف تعيين شده در اين پروژه، مسير پرفراز و نشيبي را پشت سرگذاشته ايم که خوشبختانه با پيگيري و همراهي همه جانبه مسائل و مشکلات يکي پس از ديگري حل شده است به طوري که اکنون مي توانيم بگوييم که اين پروژه به نقطه مطلوبي رسيده است.

وزير ارتباطات با بيان اينکه براي به سرانجام رساندن و نهايي کردن اين پروژه در سال جاري بايد با حداکثر سرعت حرکت کرد و امسال سال طلايي براي اين پروژه است، تصريح کرد: عمده سختي ها و ناهمواري ها پشت سر گذاشته شده است و مسير پيش روي اين پروژه اکنون هموار شده است که آخرين آن مصوبات خوبي است که در حمايت از پروژه فيبر نوري منازل و کسب و کارها در قانون بودجه کشور وضع شده است که مهمترين آنها الزام قانوني به صدور مجوز حفاري و نصب تجهيزات توسط شهرداري ها و ادارات کل راهداري ظرف ۱۵ روز براي اپراتورهاي مورد تاييد وزارت ارتباطات است.

زارع پور با بيان اينکه اکنون دغدغه جدي و مشکل غيرقابل حلي باقي نمانده است، خاطرنشان کرد: انتظار داريم تمامي اپراتورها و مديران استاني تمام قد و تمام وقت پاي کار بيايند تا پوشش کنوني در سال جاري حداقل به دو برابر يعني ۱۴ ميليون برسد و هم بتوانيم به اهداف تعيين شده براي دستکم سه ميليون اتصال فيبرنوري برسيم که اين يعني شش برابر شدن مشترکين فيبرنوري که اين امر نيازمند بازنگري در طراحي و مدل اجرايي پروژه است.

وزير ارتباطات با تاکيد بر اينکه براي افزايش آمار اتصال کاربران به فيبر نوري نيز بايد پوشش از ۳۰۰ متر به ۱۰۰ متر کاهش پيدا کند، گفت: اپراتورها نيز حتما توجه داشته باشند که بايد امکان ارائه سرويس اينترنت با سرعت تا هزار مگابيت برثانيه (يک گيگابيت برثانيه) را براي مشترکين فراهم کنند.

وي خطاب به اپراتورهاي حاضر در جلسه افزود: همانطور که در پروانه هاي صادره و توافقات آمده است اگر منطقه اي در نقشه سامانه iranfttx.ir سبز شد حتما اپراتور مربوطه بايد در کمترين زمان ممکن و حداکثر ظرف يک ماه، سرويس فيبرنوري را براي متقاضي راه اندازي کند.

در ابتداي اين جلسه امير لاجوردي قائم مقام وزير در امور ارتباطي و رئيس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي گزارشي از ميزان پيشرفت اين پروژه و مشکلات پيش رو ارايه کرد.

وي در بخشي از اين گزارش افزود: تعداد شهرهايي که در آن پروژه فيبرنوري منازل و کسب وکارها آغاز يا نهايي شده به ۴۳۰ شهر و ميزان حفاري به بيش از ۷۰۰۰ کيلومتر رسيده است و همچنين ميزان پوشش از ۲ ميليون ۴۰۰ هزار در ابتداي سال گذشته به بيش از هفت ميليون پوشش در ابتداي سال ۱۴۰۳ رسيده است.

در ادامه اين جلسه، ابتدا مديران کل ارتباطات و فناوري اطلاعات استان هاي کشور و سپس مديران اپراتورهاي مجري پروژه فيبرنوري منازل و کسب و کارها به بيان نقطه نظرات، دغدغه ها، مشکلات و درخواست هاي خود پرداختند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html